Kyllä se ihmetyttää mitä kaikkea nukkekotiin tekee.

Mulla on mennyt varmaan suurin osa tekeleistä ihan pilalle jo teko vaiheessa, tai sitten on vaan inspis lopahtanut kesken tekleitten. Ja ´ne jää joko kokonaan keskeneräisiksi tai mitä vielä ärsyttävämpää, viimeistelemättömiksi. Siinä taas yksi uusi pitkä sana pohdittavaksi.

Nukkekoti harrastajalla kun aivot on virittyneet näkemään kaikessa jotain miniatyyriä, niin tässä toissapäivänä mäkin sitten vihdoin hoksasin pikimmiten jotain. Vaarin autotallissa on kasalla kaiken näköistä ja kokoista romua ja rompetta, ja sinne mä sitten vähän vilkaisin kun kerran sen oviakin maalasin ja silmiin pisti yksinäinen tapettirulla. Sellasta jännän kuvioista vaaleenruskeeta tavallista tapettia joidenkin silmiin. Mut ei mun. Mun siltiin se suorastaan piti kylttiä: "olen oiva lattia!" Ja niin mä sen sitten sain mun uusimman nukkekodin lattiaan. Sen ruokahuoneessa on vähän ongelmia lattian kanssa kun se on puusta ja siinä on rakoja joihin jää tuolien ja pöyrän jalat kiinni. Pian ei enää jaa kunhan se saa syksyllä uuden päällysteen lattiaan.