Eka koulupäivä ja voi hitsi.

Mä pelasin sitten ihan varman päälle etten vain myöhästy heti ekana koulupäivänä. Heräsin kuudelta ja bussi lähti kymmenen yli seittemän. Kun tultiin Kamppiin, siellä sattu olemaan just 110T paikalla niin me mentiinkin siihen. 106 olis ollu koululla varttia vaille. Tää bussi oli puolelta. Niin että mulla oli sitten 45min aikaa. Mä ajattelin käydä hakemassa jotain pientä Pohjantorilta matkan varrella ja se olikin jostain syystä kiinni vielä. Mä sitten seisoskelin siinä hetken ihan hoo moilasena kun meni pasmat ihan sekasin kun kauppa ei ollutkaan auennut oikeaan aikaan. Sitten siihen tuli joku nainen joka huomas kanssa että kauppa on kiinni ja tuli sitten mulle sanomaan, että vai kahdeksalta aukeaa, no höms höms. Ja sitten se lähti pois. Mä vain hymyilin.

Mun piti kävellä tosi hitaasti koululle, koska en halunnut olla ekana siellä. Muutenhan kaikki olis luullu että mä olen tarkotuksella tullut koululle puol tuntia etuajassa koska onhan eka koulupäivä ja olen niin innoissani (jee). Niin että mä tein pikaisesti loistavan suunnitelman ja menin tyttöjen vessaan ja lukkiuduin yhteen koppiin pelaamaan tetristä puhelimella. Siellä sitten joogatessa mulle tuli mieleen että se nainen kaupalla oli kyllä tosi tutun näkönen. Just vähän aikaa sitten mulle valkeni, että se oli meidän koulun rehtori.

Koulun jälkeen mä menin Tapiolaan odottamaan Erikaa, meidän piti mennä sama matkaa kotiin, kun mun piti käydä mankumassa mulle uudet kuulokkeet iPodiin kun ne kuulokkeet on rikki. Mä en siis tiennyt mistä se oli ostettu ja siks mä tarttin Erikaa mukaan. Muuten mä tietysti olisin uskaltanut yksinkin mennä. Tietysti. Siinä odotellessa mä kävin ostamassa mulle pipon H&M:stä ja ostin mulle kilon suolapähkinöitä ja kävin syömässä patongin PicNicissä ja istuin siellä puoli tuntia lukemassa iltapäivälehtiä. Juoruja<3
   Sitten mä menin kirjastoon odottelemaan Erikaa. Mä istuin lehtisaliin lukemaan jotain kirjaa ja popsin samalla niitä pähkinöitä. Joku mummeli kävi hakemassa uuden lehden edestä ja kun se tuli takas istumaan, se tuijotti tosi murhaavasti mua ja mun suolapähkinöitä. Ehkä sen kuulokone oli liian kovalla ja se kuuli mun rouskutuksen tai sitten sen teki mieli pähkinää. Mä irvistin vähän.

No, Erika tuli ja ilmoitti että sen pitää mennä Seppälään ostamaan kaulahuivi. Me mentiin sinne ja mä huomasin että siellä oli samanlainen pipo minkä olin just ostanut, mutta kolme euroo halvempi ja siinä oli glitteriä. Lähinnä jälkimmäisen syyn takia mä päätin käydä palauttamassa sen pipon ja ostaa tän hienon kimaltelevan. Mä en kehdannut mennä palauttamaan sitä, joten taas putkahti loistosuunnitelma. Erika palauttaa sen ja ottaa kuitin mukaan ja sanoo, että sen kaveri osti sille semmosen pipon ja se ei tykkää siitä, joten se palauttaa sen ja vaatii rahat takas. Niin tehtiin ja mä sain glitterpiponi.

Sillä aikaa kun odottelin siellä yksikseni, mä etsiskelin sopivaa kynsilakkaa. Mä löysinkin yhden kaks euroa maksavan pienen putelin jonka päätin ostaa. Mun lompakko oli Erikalla mukana joten laitoin sen taskuun siks aikaa että se tulis takaisin. Arvaat varmaan miten kävi. Sinne taskuunhan se unohtu. Se on siellä vieläkin. Mä maksoin sen pipon, mutta unohdin lakan. Mä pöllin kynsilakan! Huomenna mä menen taas koulun jälkeen sinne ja sanon että mä vanhingossa varastin sen eilen ja annan siitä hyvästä kaks euroa niille.

Me mentiin hakemaan niitä kuulokkeita sen jälkeen. Myyjä sano että menepä kysymään joskus Mac Huollosta Kampin takaa. No kotimatkalla me jäätiin sitten pysäkkiä aiemmin ja mentiin hakemaan. Vaan olipa mennyt kauppa vartti sitten kiinni. Katsotaan jos huomenna parempi onni.

Melkein päästiin sitten kotiinkin. Me ei vaan löydetty 70T:n pysäkkiä Kampista eikä sen läheltä. Vak. No mentiin sitten ratikkaan. Pian äiti soittaa että missä ollaan tulossa ja kotona se sitten kerto että kun se oli ollu tulossa kanssa ratikalla kotiin, niin joku urvelo oli pysäköinyt autonsa keskelle tietä niin että se oli ratikanraiteilla eikä päässyt eteenpäin, ratikka siis. Siihen töppäs sen matka ja se käveli loppumatkan. Meille se auto oli jo korjattu pois.

Ja kaiken tän toilailun lisäks Maria kompasteli koko päivän. Me meinattiin myöhästyä ,matikan tunnilta ja mä juuri juoksin sisään kun Maria menee nenälleen maahan. Mä en vaan voinut pidättää naurua.. Ja kun se pääs kotiin niin se liukastu mattoon ja taas se on nenullaan. Voi raukkaa..