Mä sain siitä kympin kun ajoin koneellisen ruohoa.

Ensinnäkin, alunperinkään mulla ei ole ollut mitään suuria intohimoja ruohonleikkuuta kohtaan, mutta nyt se oli vielä entistäkin ikävämpää. Tai siis ei siinä muuten mitään, mutta kun mä heräsin (siinä yhdentoista aikaan) :) ja kävin kattomassa miten lämmin ulkona on, josko jaksais ajaa sen ruohon. No, mitä pienistä vähän yli 25 astetta.. Varjossa. No ompahan kuuma ettei tule itikoita.
Ja mitä vielä kun mä menen ajamaan sen nurmikon, se kohta mikä mun pitää ajaa, on lähes kokonaan varjossa, mikä on lämmön kannalta ihan hyvä, mutta siettäpä onkin laumoittain hyttysiä vaanimassa tällästä suurta verilettua. Ei siellä aluksi niin montaa miljoonaa niitä ollut, mutta kuumana päivänä kun ne oli mennit kaiken maailman rikkaruohojen lehtien alapinnalle varjoon, ja joka kerta kun tuupasin ruohonleikkuria vähän eteenpäin, pöllähti puskasta tuhat tai pari hyttystä. Se oli ihan hupaisan näköstä kun niitä lehahteli parvina ilmaan.

Toisella kädellä työntäen ruohonleikkuria, toisella hyttysiä huitoen vähän väliä. Tosin ina hätä keinot keksii, mä vetäsin hupparin päälle ja saappaat jalkaan niin johan helpotti. Vähän lämmin vaan.