Mä päätin alottaa säästämään aikaa. Kaikkihan sen tietää, että aika on rahaa. Ja ihmiset ahneita.

Suunnittelin keksiväni muutamia tosi kekseliäitä ideoita, miten säästäisin mahdollisimman paljon kallisarvoisia sekunteja. Ensimmäisenä mieleen tuli tosi välkky idea, mitä kokeilin sitten heti koulusta tullessa. Matkalla kaivelin kävellessä avaimen laukusta käteen. Ja avasin valmiiksi takin ja rappukäytävässä sitten nappasin vauhdissa kengät jalasta. Vallan älykästä, eikö. Vähän siinä kompuroi, mutta se nyt ei uutta ole mulle. Kotiin tullessa sitten keksin alkaa tekemään aina jo aamulla mun välipalan, niin että ei siihen mene päivällä aikaa. Mä hotkin mun välipalaa muuten samalla kun selasin hesaria. Ja sen seurauksena mä kippasin mehukkaan annoksen appelsiinimehua parketille. Se ei järin paljon edistänyt mun ajan säästöä kun piti pestä lattiaa.

Ja toki mä säästän rahaakin, tänään kun tultiin liikkatunnilta Tuulimäestä, meillä oli kauhea jano ja mulla satui olemaan lompsa mukana. Mentiin Stockmannille ja nappasin hyllystä limun ja kassalla sain todeta että taisinpa tosiaan taas säästää rahaa. Eilen olin taas saanut vitosen, mutta kumma kyllä se on jo säästöpossussa. Limun jälkeen mulla oli sitten käteistä jokseenkin tasan viisi senttiä. Eipä tule tuhlailtua turhia.

Niin, ja jos mä saisin viikossa kasaan ykstoista euroa niin saisin kesään mennessä kolmesataa euroa. Siis jos olisin alottanut sillon kun alotin säästämään.

Nyt mulla sitten on kova pähkäily päällä, lukisinko terveystiedon kokeeseen, vai kirjottaisinko mun aineita koneelle? Vaikea valinta, kun jos lukisin kokeisiin, voisin saada niistä kympin, saisin kymmenen euroa, voisin saada tokariin kympin, saisin taas kymmenen euroa, ja saisin ylläpitää hyvien-arvosanojen-oppilas -mainetta. Siis ei hikarimainetta. Aivan eri asia. Mutta jos kirjottaisin aineita, voisin osallistua kirjotuskilpailuun, voisin voittaa 200 euroa, voisin kehuskella kavereille, voisin olla tulevaisuudessa 200 euroa rikkaampi... Mutta kumpaa nyt tekisin, kun kumpikaan ei ole varmaa...? Ai ai, kas siinäpä vasta pulma.

Taidan lukea kokeisiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin.......... Tai ehkä sittenkin kirjoittaa aineita...  Ei, kyllä mä luen kokeisiin. Tai kirjotain aineita.

Tai pelaan tetristä.