Mikä siinäkin ihmetyttää, että sammalille pitää antaa niin outoja nimiä?

Mä tein tänään taas mun kasvioo kun sen pitää olla valmiina kun koulu alkaa ja se alkaa ylihuomenna ja mun kasvio on vielä sen verran vaiheessa että voi ensimmäisen kerran. Ja mä haluan siitä kympin kun mä haluan myös bilsasta kympin kun ma haluan keskiarvonkin yli ysin. Niin että voi toisen kerran.
Niin ja siis se itse asia, eli mä olin tekemässä sitä kasvioo ja mun piti ettiä keltasompasammalen tieteellinen nimi, vaikka se ei edes olis pakollinen, mutta kun mä haluan siitä sen kympin ja kun kaikissa muissakin neljässäkymmenessäneljässä kasvissa on mukana tieteellinen nimi niin oli vaan yksinkertasesti PAKKO löytää sillekin mokomalle keltasompasammaleelle se tieteellinen nimi, niin että mä sitten eksyin yhelle sivulle missä on suomen lehtisammalten nimet, ruotsinkieliset nimet ja tieteelliset nimet. Ja tietty sompasammalet oli ihan viimesenä kun mä selasin sitä 13 sivuista sammalten vieraslistaa. Ja hekottelin ittekseni niille nimille. Siellä oli nimetty sammalia tosi järkevästi tyyliin yksikin oli tihkutierasammal. TIHKUTIERA!! (mikä se on?) Ja toinen oli lettolierosammal! Ja kolmas oli rimpisirppisammal. Ja neljäs metsäkamppisammal, siis meinaako se vinkata jotai siihen suuntaan että Suomi on pelkkää pöseikköö ja Helsinki metsää, jos kerran Kamppi on metsässä?! Mä nimeän juhlallisesti seuraavan tapaamani tuntemattoman kasvin puskakämpiks.

Napalehväsammal, on lehvilläkin navat?
Lapinlipposammal, onko Lipponen lapista?
Matosammal, siinäpä vasta nimi. Tulee ihan mieleen Professori Matoisalankku suoraan from Harry Potter.

Mikä näitä rehujennnimittäjiä vaivaa? Miksei jo ole voivotusmäntyä, kun kerran on jo vaivaiskoivukin?