Mä löysin yhen sivun siitä lehtien jakelu jutusta, se oli ollu kerran viikossa ja arkipäivänä. Mä tietysti innostuin ajatuksesta ja hommasin tiedot ylös ja kysyin äitiltä kun se tuli kotiin.

Se ei oikein tainnu innostua mun hienosta ideasta ansaita rahaa. Mä en tajua sen ideologiaa. Mullahan on sitäpaitsi jo kokemusta alalta. Ja eiköhän se kokemus saa riittääkin siltä alalta. Mä en kyllä oikein ikinä ole tajunnut aikusten ajatuksen juoksua.

Mutta anyways, kun mä ilmotin asiasta, oikein aikuismaisesti ja virallisesti tietenkin, niin äitipä tokas vastaan vaan, että no entäs jos alettais maksamaan kotitöistä enemmän palkkaa tarpeen vaatien. Höh. Eipä häävejä kauppoja kyllä tullu, mutta saampahan ainakin pari kymppiä ennen Halloweenia. Ja kyllä mä tiedän että juhlapäivät kirjotetaan pienellä Suomessa.
Me saadaan nyt siis siivota kerran viikossa (kumpi kerkee ekana, sen mä päätin juuri) niin se joka siivoo, saa vitosen viikosta. Niinku kerran viikossa moppaa lattiat, pyyhkii pölyt ja huolehtii, että matot tuuletetaan. Mattoihin voi passittaa jonkun muunkin tekemään sen, kunhan homma hoituu.
Ja sitten kun vie kerran viikossa pyykit pyykkituvalle ja koneeseen, ja sitten hakee ne sieltä ja pistää kuivumaan niin siitä toinen vitonen.
Ja sitten sama vanha kun ennenkin, viikon tiskeistä vitonen.
Ei mikään suuri palkka mutta viistoista euroo viikossa parhaillaan. Paits tietty jos siivoo kaks kertaa viikossa tai pyykkää useemmin. Mutta hullukos sen nyt tekis.

Rahaongelma ratkes siis kertalaakista. Ja kun vielä äiti lupas maksaa meijän entiset leffaliput, ja se 90 senttiä pyöristettiin nolliin niin pääsin niistä Erikan veloistakin. >:D Niin että nyt ei kun sitten säästämään. Tai siis heti halloweenin jälkeen. Ja joulun..

Oikeestaan voisin tehä niin, että laittaisin vaikka neljäsosan saamastani rahasta säästösikaan influenssan varalle ja loput lompsaan niin että voi käydä ostamassa krääsää. Tuorein löytöni on muuten kirpparilta kahella eurolla makee vanha kynttilänjalka. Halloweeniks just täydellinen. ;) Ja eurolla löyty aamutohvelit. Ne oli kokonaan valkoset, mutta hyvät tuli kun vähän niitä tuunasin. Nyt niissä on pinkit tupsut ja glitteriä.